Rabu, 27 Julai 2011

1 TaHuN 3 BuLaN.....

Sudah setahun 3 bulan aku putus dgn buah limau,,huhuhu,,,sudah lama rsanya...selama setahun 3 bulan,,aku membina kenyakinan diri, tabahkan ht, membina khdupan br....Syukurlah aku blh hadapinya dgn 1/2 tabah,,,dengan bantuan kwn2 dan my family....buah Limau pn dh  isteri org n dia bakal bergelar ibu,,,Syukurlah dia bahagia....harap2 impiannya tercapai....

     Selama setahun 3 bulan,,aku cuba menyakinkan ht aku yg tidak semua perempuan mcm tu...Walaupun trauma n takut mengenai cinta msh ada dlm ht aku tp aku cuba menyukai seseorg..Bila fikir2..aku ni xda kelebihan...hnya insan biasa...kalau aku xjumpa cinta yg aku cr,,aku redha.....My mum pn dh sanggup nk tlg aku cr calon isteri tp ma aku ckp...ma lebih suka aku cr jdoh sendiri,,,ari tu aku pnah cite kt my mum ttg seorg perempuan..ma aku ckp,,dia nk knal org tu,,,tp..............        Kalau my mum xnk tlg aku cr jdoh utk aku,,aku blh minta tlg jiran aku,,hahahha,,dia suka cr jdoh utk bdak sekg aku...huhuhu...

    Hari ni,,aku bbual dgn pegawai n staf kt office aku n termasuklah seorg iman...masing2 bagi nasihat pd aku,,mengenai rumah tangga, n cite kisah diaorg,,,takut mendengarnya mengenai perkahwinan jika pasangan kita itu,,org yg kita xsuka n xcinta...BAHAYA tooooooo....Iman tu ckp,,ada pasangan yg khwn,,wang hantarannya sebanyak RM 50.00 je,,,,wow,,bgus gler...murah tooo...sekarang...kalau perempuan itu ada kelulusan diploma..RM 8000.00 ke ats...Ijazah pula RM 10000 ke atas,,kalau Master n Phd pula...berbelas ribu kt,,bnyk toooo,,,,,,Kalau letak mahal2,,,lpas khwn pn,,suami juga yg jaga mkn minum isteri..lamakan akibat mahal sgt wang hantaran, tiap2 hr mkn nsi putih + ikan kering + telur....akibat xda duit,,semua duit abis dibelanja utk wang hantaran....

ok..............Thank,,,,,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan