Selasa, 19 Julai 2011

Penyakit paling bahaya.....

Antara penyakit paling bahaya yg melanda org pd msa skrg adalah,,penyakit tiada prasaan bersalah...Ia wujud dan melanda pd msa skrg, dimana manusia skrg tiada prasaan bslh utk melakukan sesuatu kesalahan dr segi agama..Contohnya, tidak berpuasa, tidak solat.,.mereka dgn bangga melakukan kesalahan itu malah siap menghebohkan lg apa yg diaorg buat. Manusia akan menghebohkan apa yg dia buat apabila dia melakukan suatu kesalahan. Hal ini terjadi pd kwn2 n org terdekat dgn aku, dengan megah n bangga diaorg ckp diaorg xpose n siap mkn dpan2 lg,,,perbuatan itu bg diaorg adalah melambangkn yg diaorg ni ganaz n "gedebe". Walaupn dinasihat n dikutuk,,diaorg still akan melakukan perbuatan terkutuk itu.
 
    Pernah trjd kpd kwn aku,,msa aku blajar kt Poli..diaorg selamba je cite diaorg buat bnda terkutuk,,Dgr diaorg cite,,takut je dgr...bg diaorg snang je,,buat dosa n lpas2 ni blh taubat...mcm nilh manusia skrg,,buat hukum n undang2 sndiri,,,huhuhu..nk msuk rumah sewa dia pn takut,,takut ada org lain,,,lamakn kna tangkap kt JHEAIK plak...xpsl2 aku plak yg kena...

    Aku bersyukur dpt melanjutkan pelajaran di UKM,,,di UKM,,aku dikurniakn sahabat n kawan yg terbaik n bagus dari segi ajaran agama islam n perilaku,.diaorg bnyk mengajar aku mengenai hdup sbnar...Walaupn ada kwn aku buat bnda terkutuk n dosa besar..dia tetap kwn aku....

"YA ALLAH,,JAUHILAH AKU DRP GOLONGAN PENYAKIT PALING BAHAYA INI.."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan