Jumaat, 1 Julai 2011

HaRi JuMaAt YaNg InDaH....



Hr ni awl lg aku bgun tp nk kata awl xda la awl sgt..pkul 6.10 pagi aku bgun n solat subuh...slpas solat sbuh..relaks kjap..pkul 6.50 pagi,,aku g tanah perkuburan kg aku...aku g kubur nenek aku, kakak aku n spupu aku...kt c2 aku just bca surah yassin n tahlil ckit..Sejak Pok Su Roni (bilal kg) meninggal dunia..xda org yang jaga tanah perkuburan kg aku..rumput bpn dh pnjg..terdetik jgk ht aku nk tlg buat...tp xda bajet nk beli racun n abah aku ckp,,maybe minggu depan ada gotong royong cuci kubur,,,syukurlh..sebelah kubur nenek aku,,ada pokok durian..msa aku kusyuk bca surah yassin,,tba2 buah durian jatuh..2 biji plak tu...Rezeki tu..hahaha...Aku bgtau kt Tok Imam kg aku,,ada buah durian jatuh 2 biji..Katanya Tok Imam..tu rezeki namanya,,dia ambk sebiji n aku ambk sebiji...hehehe...rezeki dpg hr,,hehehe...



        Selepas itu,,aku pn balik n beli nasi kerabu d kedai Pak Su Mejoh..Best jgk ns kerabu dia...Pg tu ns kerabu+ayam goreng+air teh o...Best gler..hahahah...Setelah isi perut yg kosong...maka bermula lh rutin harian aku d hr minggu...smbung buat pembinaan dinding rumah..yang dh lama xsiap...Pnat jgk buat keje dlm keadaan perut kenyang....Selepas solat asar...satu lg rutin harian aku d hujung minggu..g buat pagar d kebun getah...smbl buat pagar,,smbl tgk bdak muda berlumba motor...ada yang meniarap,ada yang willy,,ada yang xpgang handle motor,,mcm2 gaya diaorg buat...kdg2 best jgk tgk org blumba motor tp bla tgk cra diaorg blumba...bahayanya...Adik aku ckp,,,dh brapa org yang accdnt smsa blumba motor kt hghway c2...tp diaorg xserik,,,




      Itulah rutin harian d hr jumaat...sblh mlm..aku buat buku log n report LI....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan