Selasa, 23 Ogos 2011

Puasa dh nk abis.......

      Trasa sedih je,,bulan ramadhan dh nk meninggalkn kita....Adakah aku masih berkesempatan untuk menyambut bulan ramadhan utk tahun akn dtg....Ajal maut dtgn Tuhan...Aku msh ingt kisah seorg kwn aku...pada mlm tu,,dia bersuka ria, gelak sama2...Bila tiba keesokknya,,,mak dia bgtau dia dh meninggal awl pg td...meninggal msa tdur...semua kwn2 terkedu mendengarnya,,smlm br kita gelak sama2, tgk perlawanan badminton sama2...Aku msh ingt ketika aku n dia dk tgk perlawanan badminton kt kg, dia kata kt aku,,knapa dia mcm kabur n xcam sape yg main..aku ingtkn dia bergurau..rupa2nya dia bercakap benar.....Smoga rohnya dicucuri rahmat.......

     Puasa kali ni memang menguji aku,,terpaksa berulang dr bangi ke kelantan selama 2 minggu..,dk kt rumah kerja bertimbun2...tp xpe...semuanya dh nk settle...hanya tinggal sedikit je lg yg tak siap....kelmarin aku pergi cuci kubur nenek aku n kakak aku..aku n abah aku g awl pg supaya kitaorg tak penat sgt buat kerja...Setelah siap cuci,Hjat dihati nk berehat smbl bermain dgn amira, alia n irdina...tp hjat aku tak kesampaian....Smpai je kt rumah, abah aku suruh aku bersiap...dia suruh aku drive g rumah pak saudara aku yg tinggal berdekatan dgn Rantau Panjang,,,abah aku nk g tgk sepupu aku berumur 5 tahun, 3 jari kaki kanan dia hampir putus akibat terkena rantai motor ketika naik motor dgn pak saudara aku,,,,Syukurlah jari kaki dia tak dipotong,,kalau x,,cacat la sepupu aku,,kecian je aku tgk dia,,,

   Hajat dihati,,selepas raya,,aku nk cr keje area Kl n Selangor,,kalau xjumpa jgk,,,terpaksa la tanam anggur,,,trasa jgk nk keje n ada duit sendiri,,blh la bg ma n abah aku duit perbelanjaan harian n tanggung adik aku belajar. Aku msh ingt kata seorg yg pernah aku syg sepenuh ht,,,awk tu msh blajar n msa depan pn tak tahu mcm ne,,adakah gelap atau terang msa depan awk,,adakah awk cepat dpt keje atau x...nk jaga anak dara org kna ada duit, keje, rumah n kereta,,,tak ada gunanya bercinta, kalau msa depan masih kabur,,,,InsyaALLAH,,akn aku buktikan,,msa depan aku sentiasa cerah n aku tak akan sesekali biarkan msa depan aku gelap.....Minggu lepas kakak aku tanya,,nk x keje kt sistem pepejal di menara rebung,,keje mcm ne tu...tgk kat tepi rumah abg lan,,ada banyak tasik..ia ada kaitan jgklh dgn tasik tu,,,kak aku janji nk tnya kwn dia mcm ne,,,tp aku tak berharap sgt sbb mesti diaorg nk yg berkaliber n result power2....

   syukurlah semalam n malam ni hujan,,biasanya surau kg aku panas, tp semlm n mlm ni sejuk je rasa,,syukur alhamdullilah......bila hujan dh turun,,bermakna tak perlulah aku siram pokok getah yang aku tanam...leganya rasa,,syukur alhamdullilah...Oklh,,aku nk tdur dh,,Salam.......

1 ulasan:

  1. Assalamualaikum.

    InsyaAllah PG, kalau ada rezeki, dapatlah kerja dan jodoh :). Allah SWT yang beri rezeki. Yakinlah.

    Hihi, sebenarnya komen ni untuk remind diri aku juga :).

    BalasPadam