Rabu, 23 November 2011

BaNjIr Dh DtG.....

     Assalamualaikum.....dh 3 hari hujan...kg aku dh dnaiki air..,rumah aku kt area dapur dh masuk air...dh lama rumah aku xdnaiki air mcm ni,,,mesin basuh dh letak kt tempat tinggi skit,,kalaulh dtkdirkn banjir besar kt kg aku,,penatnya nk mghadapinya...dh la abah aku g indo mlm ni,,harap2 pjalanan abah aku selamat pergi dan balik...Skrg aku dh tak boleh g bandar pasir mas sbb jalan raya dh dinaiki air,,,Pg td aku g tgk pokok getah yg aku n abah aku tanam,, kawasan pokok getah dh dipenuhi air,,hnya kelihatan hujung2 daun je,,,ketika nk balik dr ladang getah aku, aku terjatuh motor,,nyaris2 nk jatuh dlm parit,,kalaulah aku jatuh dlm parit, dh almarhum aku hr ni,,syukurlah umur ku masih panjang,,dh la tiada org kt kawasan tu,,aku seorang je..terpaksa la angkat motor yg hempap ats aku sorang2,,,,

   Ptg td aku g jaln2 area kg aku,,kebanyakan org kg aku dh bersedia letak brg2 bhrga di tempat2 yg tinggi,,kereta dan motor pula diletak di tepi jalan raya sbg persediaan untuk menghadapi banjir...Ketika dk jalan2 area kg,,blh plak kak aku nk mkn putu halba..memandangkn  dia mengandung, terpaksa la aku pergi cr putu halba...ramai gler org yg beli putu halba kt kdai tu,,dia jual murah,,3 biji seringgt..tunggu punye tunggu...pukul 6.30 br turn aku,,hampir 2 jam tunggu putu halba...huhuhu....Best wooo mkn putu halba musim hujan mcm ni,,,Pd kebiasaannya,,bila dh start banjir,,ramai je bdak2 muda naik motor pergi main air kt Kg Siram..dh jd mcm pesta plak,,dgn ada yg bwa bot, jet ski..bila musim banjir,,org yg paling hepi adalah,,penyeludup beras,,kerana diaorg seludup beras siam snang je,,dgn naik perahu dr golok(siam) terus je smpai Kg Siram..kebanyakan org kg akan beli beras ditepi jalan raya je,,..

  p/s..harap2 jalan nk g ke kuala krai tak banjir,,,kalau tak,,xg kje la kak aku,,,
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan