Isnin, 24 Oktober 2011

student....kwn...2 minggu lg...

Assalamualaikum w.b.t......Apa kabar semua....ni ambo nk cite psl beberapa student ambo....nama dia mat yie...dia student istimewa ataupn OKU...dlu dia ddk kelas hujung..ddk kelas hujung,,dia slalu kena buli kt member dia..smpai dia nangis,,dia xpernah mrh kwn dia..dia biar je org buli dia..kutuk dia...Untuk mengelak mat yie drp dibuli,,pihak sekolah letak kt kelas kedua..kelas 2B...kt kelas tu..sape je buli mat yie..pasti kena mrh kt aku...Ada suatu hr,,aku bg la homework kt kelas 2B..aku bg ckit je,,,3 soalan je,...Pada keesokkannya..awl pg lg..mat yie berlari jumpa aku....dr jauh dia panggl aku,,,terkejut jgk aku,,kenapa mat yie mcm ni....bila dia smpai dekat aku,,dia terus ckp,,cikgu, saya dh siap buat latihan yg cikgu bg...aku,,ckp kt dia,,bagus mat yie,,,smbl gosok kepala dia..lpas tu aku tersenyum je sbb student mcm mat yie buat latihan yg aku bg...Tengahri tu,,aku msuk kelas dia...aku check satu perstu buku student aku...bila smpai turn mat yie..aku suruh dia bukak buku..dgn bangga nya dia ckp..cikgu,,saya dh siap..bila aku tgk,,terkejut aku,,mana soalannya mat yie...saya siap salin soalan je cikgu.....tergelak aku..hahahaha....Hari ni masa aku mengajar kelas dia, dia bg teka teki kt aku.,,dia tanya,,cikgu, kalau cikgu bijak..kereta apa tayar satu...lepas tu aku pn jwb..kereta sorong@ tolak mat yie...dia terus gelak n kata bijak cikgu...dia minta aku bg teka teki plak kt dia...aku tnya dia...mat yie,,kereta apa tayar 3...dia snyap je...lama jgk dia fkir,,,aku pn ckp,,kereta dlm cerita mr bean...terus dia kata,,kereta yg warna biru tu cikgu...hahahha...mat yie adalah student yg paling femes..semua guru kenal dia..mak dia keje sbg tukang sapu kt rumah2 org kaya manakala ayah dia..xtau keje apa....

   Aku ada 2 minggu lg utk bergelar pendidik...lpas ni mula lh aku cr keje...minggu depan,,student aku akn hdpi final exam...bimbang je rasa,,takut pn ada...takut student aku xleh jwb n dpt keputusan yg teruk...harap2 student aku dpt buat yg terbaik......

   Hari tu..ada kwn puan telefon aku..n marah2 aku sbb aku xcntat dia...Dh lama kt aku xcntat dia,,dh bnyk bulan...aku pn bg la alasan,,aku xminat cntat org puan..tmbhn plak yg guna no maxis...mmg aku xminat msg sape2...aku lebih suka hdup mcm ni,,,xda terikat dgn sape2,,,,lpas tu dia marah,,aku sombong..mentang2lh dh jd cikgu,,dh lupa kwn...dia kata,,itu br cikgu ganti,,kalau jd cikgu betul..msti aku dh jd smakin smbong....aku relaks je,,sabar n tenang je,,dia ckp,,aku gelak je,,,lpas abis dia ckp,,aku terus kata,,aku ada keje n jgn bmbg aku xkn smbg dgn kwn...Aku adalah aku,,sape kenal aku yg sbnar,,dia akan tahu aku mcm mana......sape kwn puan aku yg dh ada pakwe ataupn dh berkhwn...jgn hrp aku nk msg tanya kabar,,aku msg time aku ada keje je,,,aku tahu mcm mana psaan org laki bila awek dia msg dgn org lain....aku dh lalui semuanya...

p/s...hormatilah org lain,,xkira dia mcm mana...kalau kita hormat org,,nescaya org akan hormat kita....

1 ulasan:

  1. bestnya.. gud luck abg piji..

    try mintak jd ckgu ganti kt pusat tuisyen.. sementara cari keje.. >__<

    BalasPadam