Khamis, 13 Oktober 2011

hanya nukilan,,,,,,

     Assalamualaikum.....hr ahad hr tu..aku lepak kt library..sjak mengajar kt sekolah tu...library lh tempat aku slalu lepak bila xda kelas..ada cikgu tanya aku,,kenal x, pelajar bnama nor---..kelas 2B..aku ckp la..i2 kelas saya ajar,,saya kenal dia,,dia penolong kelas n dia seorang student yg slalu tak bawa buku n ckp dlm kelas..cikgu tu pun cite la kt aku yg,,student tu n kwn dia  kena tangkap basah kt lombong..terkejut aku bila mendengarnya...kwn dia tu aku panggl spek dlm kelas sbb dia pakai spek..hehehe...MasyaALLAH..kenapalah student aku jd mcm tu..cikgu tu cite la yg bdak dua org tu telah ponteng sekolah hr tu,,,n pergi kt lombong tu jmpa pakwe diaorg...kalau bdak spek tu..baik je dlm kelas tp xtaulh...harap2 diaorg insaf....

   Hari ini,,aku kena handle Kem Sahsiah Pelajar...Sebenarnya kem tu untuk student form 3 tp student form 3 yg datang sekolah tak sampai 50 org pn..so utk meramaikan org..kitaorg ajak la student form 2 join skali kem tu...best jgk kem tu...penceramah pn best n pengisian pn best...siap ada solat sunat taubat lg..masa rehat,,aku borak dgn student aku..diaorg cite kt aku yg student aku yg aku panggl spek tu...akan khwn xlama lg..terkejut beruk aku mendengarnya....awl lg tu...aku ni xkhwn lg..hahahaha....

   Gaji aku dh masuk...hehehhe...1st gaji sbgai Cikgu,,aku dpt RM 950.00..hehehhe...tau je dpt gaji..terus g tesco n beli brg dapur dgn family aku...aku tlg tolak troli je,..ma, abah, kakak n adik aku jd tukang ambik brg n letak dlm troli,,hehehhe....kira2,,jumlah semua,,RM 250....aku byr..rasa bangga je dpt bayar n beli brg dapur kt family aku...dlm masa seminggu..aku dh abiskn RM 500.00..hehehhe,,bg duit kt ma n abah aku n beli frame gmbr utk letak gmbr konvo..hehehhe....

   Raya haji lmbt lg tp aku dh terima 5 jemputan khwn member aku untuk raya hj n 2 minggu selepas tu....ramainya kwn aku khwn...tiap kali musim cuti sekolah pasti ada yg khwn....tp xpe..org jemput aku pergi...

p/s..Tak ingt nk buat balik PEKA student aku....terpaksa la periksa n bg markah PEKA kt student aku minggu depan...banyak plak tu...huhuu...ada student aku form 4..wajahnya n ketinggiannya nk sama dgn bdak kelas aku kt ukm..hehehehe...

2 ulasan:

  1. ada blog rupanya.:)).bestnye jadi cikgu...nak jadi cikgu jgop rasanya..:)

    BalasPadam
  2. hahahha..lama dh.,..xingt nk ryak,,heheh...mai la jd cikgu,,,best gler jd cikgu...hehhe

    BalasPadam