Khamis, 8 September 2011

SeLaMaT pAgI cIkGu.....

Ptg 05.09.2011..tba2 telefon aku berbunyi..kalau ikut ht..mmg aku tak akan jwb tel aku berbunyi yime aku tdur..sbb aku tahu..biasanya kak atau abg aku yg telefon...kalau bunyi msg pn,,aku xbgun dr tdur..biasanya celcom yg hntr msg kt aku..Tba2 adik aku jwb tel n dia kata ada org nk ckp dgn aku,,,dgn suara mamai aku jwb tel n mengiyakannya je,,,Pgawai PPD suruh aku pergi pejabat dia. selepas itu, aku pn pergi la...smpai kt sana...ada la 3 org perempuan ddk berbual dgn pegawai tersebut...diaorg dpt sekolah yg berdekatan dgn rumah diaorg...Bila tiba je turn aku...Pgawai tu ckp..yg ni khas utk bdak laki,,sbb sekolah tu jauh n pedlmn ckit..Syukur alhamdullilah,,akhirnya aku brjya mjd cikgu walaupn cikgu ganti..aku dtugaskn mengajar di SMK Gual Periok..Sampai je kt rumah,,aku terus ajak abg ipar aku pergi tgk jln mana patut aku lalui utk cepat n selesa smpai kt SMK Gual Periok..Jarak sekolah tersebut dgn rumah aku,,lebih kurang 30 km kt..Kre ok la,,,tp jln dia..penuh dgn lubang n periuk api(tahi lembu)....cabaran tooo...

      1st day....Pukul 6.50 lg,,aku dh bertolak pergi ke sekolah..Aku smpai kt sekolah aku,,pkul 07.25 pagi...Nasib baik ada motor aku yg dh separuh nazak....Aku ditugaskn mengajar subjek Sains n matematik form 1 n 2..nasib baik math..hehee...kelas yg 1st aku msuk adalah kelas 2A, aku msuk n kenalkn diri n borak2 kjap...tgk buku nota diaorg n aku ckp kt diaorg,,aku ni tak garang tp kalau diaorg tak hormat aku n banyak songeh..diaorg dpt tgk la,,mcm ne aku berubah jd HULK,,hahhah,,,Kelas 2A..ok je...Bila aku msuk kelas 2C n 2B...aku ckp sepatah..diaorg ckp berpatah2...Bila aku tanya...sape ingat sifir...semua ckp tak ingt,,n ada la sorg bdak prmpuan.,namanya SYIMA..dia ckp,,,sifir mmg dia tak ingat,,tp kalau lagu korea..dia mmg ingat...dia siap nyanyi n menari lg depan aku,,tergelak aku tgk gelagat diaorg,,hahahhaha..bila aku tanya sape dpt A math dlm exam yg lepas,,semuanya senyap,,tanya B pn sama..bila tanya C,angkat la 2 org..yg ramai D n gagal...Semua Kelas aku yg aku mengajar, semuanya tingkat yg paling atas,,iaitu tingkat 3...

    2nd day...aku msuk kelas 2D,,aku kna ajar math..bila aku tnya blajar smpai mana...diaorg tak tahu..aku pun tgk la buku nota diaorg,,rupa2nya diaorg dh jauh ketinggalan dgn bdak kelas lain...susah jgk mcm ni,,nk kejar kelas lain...dh la diaorg mcm xda mood nk blajar...aku pun ckp2 serba sedikit psl math n bila aku nk ajar, diaorg ckp..tak bawa buku  nota n buku teks...mcm ne aku nk ajar...last sekali kitaorg borak je smpai habis msa...Selpas kelas 2 D,,aku msuk kelas 1A..kelas dia ok la,,cuma kipas n lambu xberfungsi...berpeluh aku dlm kelas tu..aku ajar mengenai triangle,trapezium n parallelogram....senangnya ht sbb diaorg fhm n dpt buat latihan yg aku bg...sape yg dpt jwb soalan yg aku bg kt papan hitam..aku bg upah 50 sen sorg,,hehhee

   3rd day....Hari ni,,hari majlis sambutan hari raya...semua pelajar pakai bju raya n lawa2 plok tu...Aku ada sorg member,dia pn sama mcm aku,,cikgu ganti...nama dia syafiq...dia br khwn minggu lepas..Ada bdak ppuan sekolah tu,,minat kt dia...siap hntr msg kt member aku,,ckp member aku smart n ada student minat kt dia...aku tergelak bca msg student hntr kt dia.,..nasib baik,,aku xsmart..hehehe...Ketika aku sdang menyiapkan khemah,,tba2 dtg la tetamu yg tak diundang...iaitu En.B_Bi...nasib baik,,En.B....xganggu majlis sambutan hr raya kitaorg,,kalau x...rosak majlis kitaorg....

    Biasanya mlm keje...pkul 10 atau sebelas,,aku dh tdur...esok hr minggu..blh la tdur lwat..hehehe....

p/s....best jd cikgu..hheheheh

Tiada ulasan:

Catat Ulasan