Sabtu, 3 September 2011

RaYa...o0o0o0o0o0...RaYa....

2 hari sebelum raya,,aku demam....tak larat rasa nk buat persiapan raya,,syukurlah adik n kak aku ada,,tlg siapkn langsir n kusyen kerusi...Raya kali ini,,raya terbaik bg aku sbb semua adik beradik aku beraya kt rumah. Biasanya ada yg beraya kt rumah mertua tp atas sebab yang tidak dapat dielakkan,,diaorg beraya kt rumah...Duit raya,,aku dh tua,,tp dpt jgk RM 100.00 drpd kak aku n abah aku,,blh la bayar konvo,,

   Raya pertama..kena teman member pergi rumah awek dia.,.tp tak pe,,sekurang2nya aku boleh kenal rumah awek dia,,,senang nanti diaorg khwn,..lgpn awek dia,,kwn aku jgk msa belajar kt Poli...Semua kwn serumah aku msa belajar kt Poli, bercinta dgn bdak Poli,,sama batch n sama course..kecuali aku,,yg masih singgle,,sehinggalah aku dpt keje...raya pertama,,maghrib baru aku sampai kt rumah aku semata menemani 2 org member aku pergi rumah awek dia...Kdg2 boring jgk jd peneman ni,,diaorg borak2,,kita senyap je.....

  Raya kedua,,my bestfriend, anas call aku,,ajak pergi rumah mak angkat aku kt Pengkalan Chepa n teman dia pergi rumah awek dia kt Kota Bharu...Bila fikir,,aish,,,aku ni,,jd peneman org pergi rumah awek diaorg ke....Ketika aku dk fikir nk g ke tak,,tiba2 member aku call nk mai beraya rumah aku,,kcian member aku,,pergi sorg2 rumah awek dia,,hehehhe...Petang tu,,kwn aku kairi call aku,,ajak pergi beraya rumah Raihanis...Rumah Raihanis dgn rumah aku 30 minit je,,Dulu,,masa aku belajar kt Poli,,aku dh biasa jln kt c2...Smpai rumah Raihanis n family dia hidang laksa,,Best wooo....Masa kitaorg nk balik,,tiba2 hujan lebat,,terpaksa la tunggu hujan reda br boleh balik.....Hari tu aku balik dlm hujan,,smpai kt rumah pukul 6.30 ptg,,nasib baik sempat solat asar...

  Raya ketiga n ke empat...aku lepak kt rumah je...sbb tak sihat,,tak larat rasa...

   Raya ke lima....pergi rumah kwn aku khwn..satu kt Pasir Mas n satu lg kt Machang...Kelemahan pergi kenduri khwn adalah soalan dr member2 yg dh khwn n yg bakal khwn,,,Tanya mana awek, Bila nk khwn,,,Aku just ckp,awek tak ada,,buat masa sekarang..aku mmg tak berminat nk bercinta n khwn..InsyaALLAH..paling lmbt tahun 2015...pasal jodoh,,aku serah kt ma aku,,,aku dh tak larat nk memikat perempuan n dh tak ada perasaan nk msg org puan tanya kbr berita....Bila tgk kwn khwn,,trasa jgk nk khwn cepat n ada awek,,,tp bila ingat kisah lalu,,Tak payahlh berAWEKs ni,,,,tunggu keje la...nanti pisang berbuah 3 kali...susah plak.....Single is Better,,But Couple is.....................

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan